.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مجلس اصولگرا؛ یادش بخير
رشيد غريبي اندبيلي
مجلس اصولگرا؛ یادش بخير

 
اين روزها خبرهاي بسيارتكاندهنده وغير قابل باوري از درون مجلس محترم شوراي اسلامي به گوش مي رسد كه باور آن براي هر ايراني سخت وناگوار ودر عين حال تاسف انگيز است خبرهايي كه حاكي از سود جويي و منفعت طلبي شخصي تعدادي از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي است .
همان نمايندگاني كه قسم ياد كرده اند مدافع حقوق مردم بوده وتمام هم وغم خود را صرف اين امر كنند. همان نمايندگاني كه در بحبوحه زمان انتخابات مجلس شوراي اسلامي شعارهاي رنگارنگي رادر اجراي عدالت اجتماعي در متن جامعه وجلوگيري از فرصت طلبي سود جويان سر مي دادند اما امروزه به فكر منافع مادي خود هستند درحالي كه قشر بسيار زيادي از مردم از مشكلات عديده اي از جمله مسكن و بيكاري رنج مي برند اين عده اقدام به تهيه واحد هاي مسكوني در بهترين نقطه تهران از طريق تعاوني مسكن مجلس مي نمايند .
نماینده ای که 4 واحد مسکونی از تعاونی مسکن می گیرد چگونه می تواند درد مردم بی خانمان و مستاجران را بفهمد و برایشان چاره اندیشی کند؟ شايد خواندن برخي اخبار كه كه در رسانه ها منعكس شد قضاوت كردن در اين موضوع را آسانتر كند. دو روز پيش يكي از سايتها نوشت :یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که نخواست نامش ذکر شود گفت: تعاونی مسکن نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکی از جاهایی است که می توان میزان پایبندی بعضی نمایندگان به اصول اعلامی شان را سنجید.
در این تعاونی که در نقاط مرغوب و گرانقیمت تهران به احداث مسکن مشغول است، بعضی از نمایندگان بیش از یک واحد مسکونی گرفته اند زیرا از نظر اقتصادی برای آنها کاملا به صرفه و سودآور است. وی افزود: در این باره که پای پول و منافع مالی مطرح است، برخی از اصولگرایان و هم تعدادی از اصلاح طلبان که از نظر سیاسی با یکدیگر اختلافات عمده ای دارند، به تفاهم رسیده اند، به گونه ای که یکی از اعضای فراکسیون اقلیت (اصلاح طلبان) 4 واحد مسکونی و یکی از اعضای فراکسیون اکثریت (اصولگرایان) 3واحد مسکونی آن هم در بهترين مناطق تهران به قیمت ارزان از تعاونی مسکن دریافت کرده اند و چون هر دو طرف در این میان ذی نفع هستند، هیچ انتقادی هم علیه یکدیگر نمی کنند.
خبر ديگر هم كه در هفته گذشته به خارج از مجلس شوراي اسلامي درج كرده بود اعتراض رئيس مجلس شوراي اسلامي نسبت به تاخير بيش اندازه اقساط وام برخي از نمايندگان ودستور پرداخت وام هاي اخذشده از سوي نمايندگان مجلس بود.
محسن كوهكن عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در واكنش به اين خبر كه شنيده شده در پي به تعويق افتادن بازپرداخت اقساط وام 30 ميليون توماني يكي از نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس و اعتراض وي به پيگيري اين امر از سوي هيئت رئيسه، حداد عادل دستور تسويه وام‌هاي معوقه نمايندگان دوره‌هاي مختلف مجلس تا پايان سال را صادر كرده است، گفت: بايد اين نكته توضيح داده شود كه همه اين پول‌هايي كه نمايندگان از مجلس مي‌گيرند، وام نيست. از سوي ديگر نيز در دهم شهريورماه اخباري مبني استخدام آشپز براي جشن خانوادگي نمايندگان در مجلس منتشر شد كه پس از انعكاس اين خبر يكي از نمايندگان مجلس صحت آن را تاييد كرده وگفت :خبر آوردن آشپز از اصفهان براي جشن خانواده نمايندگان مجلس در كمال شرمندگي صحت دارد.
اين درحالي بود كه به گزارش «فردا» يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ضمن رد صحبت‌هاي ...درباره استفاده نمايندگان مجلس از وسيله شخصي خود براي كارهاي اداري افزود: برخي نمايندگان با حرف‌هاي خود به شعور مردم توهين مي‌كنند كه بحث محروم بودن نمايندگان مجلس از خودرو اداري و راننده دروغي بزرگ است. البته با كمال تاسف برخي ديگر از اقدامات نمايندگان مجلس در فعاليتهاي كه به نظر مي رسد صرفا نفع طلبي نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي مي باشد متعدد بود كه علاوه براعتراض ونارضايتي مردم را در پي داشته ، بخش قابل توجهي از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي نارضايتي شديد خود را از عمل نمايندگان فوق ابراز داشته اند .
اقدام به تهيه طرح تجمعيع انتخابات رياست جمهوري و مجلس شوراي اسلامي كه اشكالات متعدد قانوني داشته ونقص سريع قانون اساسي بوده و صرف ماهها تلاش و گرفتن وقت گرانبهاي مجلس جهت تصويب نهايي آن علرغم مخالفتهاي متعددشوراي محترم نگهبان و فرستادن آن به مجمع تشخيص مصلحت نظام كه با اعتراض شديد مقام معظم رهبري مواجه شد از جمله نكات تاريك مجلس هفتم نيز به شمار مي رود. اقدام به دريافت 1200ليتر بنزين اختصاصي به بهانه سركشي به حوزه هاي انتخاباتي در حالي كه مردم به خاطر سهميه بندي بنزين با مشكلات متعددي مواجه هستند، همان مردمي كه به توصيه نمايندگانشان درمجلس بايد سوخت مصرفيشان را به خاطر منافع ملي مديريت كنند در حالي كه اين نمايندگان خود را از اين امر مستثني دانستند باز سولات وابهامات فراواني به دنبال خود دارد .
آيا نبايد مردم از اين اقدام به عنوان تنها گذاشتنشان در مقابل مشكلات تعبير كنند. مباحث متعدد رفاهي و صنفي كه نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي كه به بيرون درز مي كند حاكي از عدم پايبندي تعدادي از نمايندگان به قول وقرارهاي خود به مردم مي باشد . شايد بد نباشد به شعارهاي اوليه نمايندگان اشاره اي شود تا شايد اين عده خود درباره عملكردشان قضاوت كنند،برخي نمايندگاني كه هم اكنون عكسها و پوسترهايشان از انتخابات گذشته بر روي ديوار ها باقي مانده است ، و براي اين دوره لازم نيست هزينه زيادي را متقبل شوند. در اسفند 1383خبرهاي ازنمايندگان به گوش مي رسيد كه شايد دروهله اول موجب اميدواري مردم به نمايندگانشان بود .
برخى از نمايندگان، پاداش، عيدى و مبلغى را كه براى كمك به نيازهاى فورى حوزه انتخابيه دراختيار داشتند به مجلس مسترد كرده‌اند. به نوشته روزنامه «جوان»، يك نماينده اصولگراى مجلس در اين‌باره گفت: تعدادى از نمايندگان مجلس شوراى اسلامى، در پى مباحثى كه درباره فيش عيدى و پاداش يك ميليون و يكصد هزار تومانى و همچنين سه ميليون و پانصد هزار تومانى براى نيازهاى فورى مردم حوزه انتخابيه پيش آمد، با مراجعه به رئيس مجلس، اين مبالغ را مسترد كرده‌اند.
ايجاد روحيه مقابله با فساد و رانت هاي بي مورد، فضايي را در ميان منتخبان مجلس هفتم به وجود آورده بود كه حتي آنان كه از اين روحيه نيز برخوردار نبودند، مجبور به سكوت در اين زمينه مي شدند.
از سوي ديگر، اظهار نظرها و مصاحبه هاي مختلف برخي نمايندگان فساد ستيز در مجلس هفتم، فضايي همچون فضاي اوايل انقلاب در كشور و مجلس حكمفرما ساخته بود. چنان كه دكتر علأالدين بروجردي خواستار پرداخت حقوق نمايندگان هماهنگ با پرداخت ساير كاركنان دولت شده و اظهار داشته بود: پرداخت حقوق به نمايندگان مجلس هفتم مانند ديگر كاركنان دولت بايد در چهارچوب نظام هماهنگ پرداخت باشد. مجلس موظف است براي نمايندگاني كه از شهرستان ها به تهران مي آيند، مسكن تهيه كند؛ امّا به كساني كه در تهران زندگي مي كنند و مسكن دارند، حق مسكن نيز پرداخت نمي شود.
با توجه به اهميت سالم بودن مجلس، پيشنهاد شده است عضويت نمايندگان در شركت هاي دولتي و غيردولتي و مشاوره آنان براي اين شركت ها و نگارش و پژوهش براي آنها به جز نوشتن كتاب براي دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي ممنوع باشد.
اما امروزه با كمال تاسف خبر هايي از مجلس به بيرون درز مي كند كه نه تنها با شعارهاي اوليه نمايندگان محترم مغاير است بلكه حكايت از تبعيض آشكار در جامعه ومنفعت طلبي تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي دارد. مردم از خود مي پرسند نماينده اي كه نه تنها مشكل و دغدغه مسكن ندارد بلكه با استفاده از برخي امكانات ، واحدهاي مسكوني متعددي در بهترين نقاط تهيه كرده اند چگونه مي تواند درد اجاره نشينها را درك كرده و با قانونگذاري وسياستگذاري مناسب آنها را از مشكل طاقت فرساي تهيه مسكن رهايي بخشند ! آيا چنين نمايندهاي مي تواند مشكل آنها را حل كند؟ مردم مي پرسند كسي كه حقوق و امكانات آنچناني دراختيار دارد چگونه مي تواند درد گراني وتورم طاقت فرسايي كه زندگي را بر آنها سخت كرده درك كند وبراي تسكين آلام آنها مثمر ثمر باشد ؟ مردم چگونه مي تواند به اميد افرادي باشند كه در مشكلات و كمبودهاي جامعه همانند بحث سهميه بندي بنزين براي خود امتياز ويژه قايل هستند وراه خود را از مردم جدا مي كنند.؟ اما سخني با اكثريت نمايندگان محترم مجلس : برادران وخواهران گرامي ،ملت با اعتماد به شما وظيفه سنگيني بردوش شما قرار داده است وامروزه شما بيش از هرزمان ديگري در پيشگاه خداوند متعال وملت شريف مورد امتحان هستيد و بدانيد اين اعتماد مردم به شما موهبتي الهي است كه درصورت پيروزي در اين امتحان خير دنيا وآخرت شما در آن خواهد بود. نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي ،امروزه اكثريت شما به ميثاقي كه با ملت ايران بسته ايد پايبند بوده ايد و بدانيد اين ملت تمامي كردار شما را زير نظر دارد و هستند نمايندگاني در ميان شما عزيزان كه عليرغم نمايندگي در چند دوره از كمترين امكانات مجلس نيز كه جزءحقوقشان محسوب مي شود استفاده ننموده اند و در اين مورد هم بدونه هيچ هياهويي به وظيفه اصلي خود مشغول بوده وهستند و اما در اين ميان متاسفانه خبرهاي به گوش مي رسد كه نه در شان مجلس انقلابي ايران اسلامي است و نه در شان ملت بزرگي همچون ايران! عزيران موهبت اعتماد ملت به شما موهبتي بزرگ و عزيز است آن را پاس بداريد و نگذاريد عده اي اندك از كساني كه به عنوان نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي حضور دارند و به منافع خودشان بيش از منافع ملت مي انديشند شان ومنزلت مجلس را پايين بياورند .
نگذاريد زحمات وفعاليتهاي صادقانه اكثريت نمايندگان ملت به واسطه سودجويي واشتباه تعدادي اندك زير سوال برود و بدانيد با معرفي آنان به ملت نه تنها شان ومنزلت مجلس بزرگ ايران زير سوال نرفته بلكه مستحكمتر نيز خواهد شد.

رشيد غريبي اندبيلي


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.161 seconds.